Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal of Education and Research in Accounting (REPeC)
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2 (2017): Abril-Junho
Vol. 11 No. 2 (2017): Abril-Junho
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2
Published:
2017-05-25
Full Issue
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Editorial Team and Catalographic Label
Informações Editoriais
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1612
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Editorial
Orleans Silva Martins
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1611
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Articles
Corporate Sustainability and Corporate Governance: An Analysis of the Relation Between the ISE of BM&FBOVESPA and the Compensation of Brazilian Company Managers
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1418
Thayse Machado Guimarães, Fernanda Maciel Peixoto, Luciana Carvalho
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Assessment of Teacher Competencies: Analysis in the Accountancy Program at UTFPR
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1417
Patricia Zanella, Ricardo Adriano Antonelli, Sandro César Bortoluzzi
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Theory in the Picture: Video Production as a Tool in Accounting Teaching
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1523
Ana Maria Beatriz Sardela, Patricia Souza Costa, Gilvania Sousa Gomes
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Determinants of Republications in the Brazilian Market: An Analysis based on Earnings Management Incentives
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1488
Vagner Antônio Marques, Hudson Fernandes Amaral, Antônio Artur de Souza, Kleyverson Leonardo dos Santos, Pedro Henrique Rodrigues Belo
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
What Teaches me to Teach? A Study About Explanatory Factors of Pedagogical Practices in Accounting Teaching
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1531
Uilcleides Braga da Silva, Adriano Leal Bruni
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Teaching Cases in Accounting
Teaching Case: The Allocation of Joint Costs in Processes with Multiple Splitoff Points at Refinaria Fluminense S.A.
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1536
Raphael da Fonseca, Moacir Sancovschi
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Arquivo complementar (Português (Brasil))
Planta refinaria - Figura 1.v1 (Português (Brasil))
Planta refinaria - Figura 2.v2 (Português (Brasil))
Guidance to Authors
Informações aos Autores
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v11i2.1610
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Diretrizes para Autores - Versão 2017
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v0i0.1607
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Most Read
IFRS 18 – a nova norma de apresentação das demonstrações financeiras: principais mudanças, implicações práticas e oportunidades de pesquisa
270
Estratégias de Coping de Discentes Brasileiros de Ciências Contábeis
133
Relato de experiência da aplicação de uma Webquest na disciplina de Contabilidade Comercial
115
O efeito mediador das proxies de controle gerencial na relação características do empreendedor e desempenho organizacional.
115
Eu quero, eu posso, mas será que eu consigo? Fenômeno Impostor em pós-graduandos stricto sensu da área de negócios
100
indexadores
Indexadores
Information
For Readers
For Authors
For Librarians